Voedingswaarde van aartappels

potato2

Aartappels word wêreldwyd as die veelsydigste groentesoort beskou.  Dit is baie belangrik in die dieet vir die voedingswaarde daarvan.  Dit kan ook op ʼn groot verskeidenheid maniere voorgesit word. Aartappels is vir te lank die sondebok gemaak as dit by diëte kom as synde ʼn bydraer tot oorgewig.  Aartappels dra in werklikheid ‘n groot verskeidenheid voedingstow-we tot die dieet by.  Dit behoort egter nie saam met ander styselryke geregte soos rys en pasta voorgesit te word nie.  ‘n Matige aartappel bevat 330kj, ongeveer soveel kalorieë as ‘n groot piesang, ‘n groot appel of ‘n frikkadel.  Indien jy op die kalorieë moet let, wees liewer versigtig vir die vette of sous wat bo-oor die aartappels gebruik word! Aartappels is ook ‘n goeie bron van Vitamiene A, B1, B2, B6, C, en E.  ‘n Matige groot aartappel verskaf byna die helfte van die daaglikse behoeftes van vitamien C en kalium vir ‘n volwassene.  Aartappels bevat ook kalsium, yster, magnesium, fosfor, kalium en natrium.

‘n Aartappel in die skil gekook of gebak, behou die meeste voedings-waarde.  Indien die aartappels vooraf geskil moet word, skil dit dun af anders beland die helfte van die voedingswaarde in die vullishouer. Stoor aartappels op ‘n koel, droë, donker plek.